Avaleht Helikandjatest Tehnikast Galerii
Digiteerimine ja helitöötlus Makilint,
vinüülplaat,
šellakplaat
ja helikassett
– neist võib veel asja saada, mis sest, et
magnetofon, grammofon ja kassettmakk on ammu maha kantud.
Vanadelt helikandjatelt saab sinna allesjäänud
materjali kopeerida arvutisse, kohendada salvestise kvaliteeti ja
kirjutada näiteks mälupulgale, pilve või CD-le. Diktofoniga tehtud helisalvestiste kasutuskõlblikkus jätab sageli soovida. Kõne võib olla vaevaltkuuldav, segada võivad nii taustamüra (autod, hääled kõrvalasuvalt ehitusplatsilt, arvuti ventilaator jne) kui ka muud harvemad valjud helid (vaikset pominat saatev pastakaga mängimine, kohvitasside kolksud, kõrvalistuja köha), mis sugugi ei säästa diktofonisalvestise abil protokolli koostava sekretäri kuulmekilesid. Kõiki loetletud hädasid saab oluliselt leevendada või sootuks välja ravida. Kokkuvõtteks – siin pakutavateks teenusteks on audiomaterjaliga analoogsalvestiste digiteerimine (digitaliseerimine) ja digitaalsalvestiste töötlus. Töö väljund on üldjuhul digitaalne (Audio CD, wav, mp3, ATRAC või muu vorming) ja antakse üle kliendile sobival andmekandjal (CD, DVD, mälupulk, MiniDisc, M-Disc või muu). Tööde käik ja tulemus
Võtke ühendust, et helikandjate üleandmiseks kokku leppida kas kohtumine või postiteenuste kasutamine. Kui oleme kandjad kätte saanud, digiteerinud ja analüüsinud, võtame tellijaga ühendust - kirjeldame salvestise seisundit ja võimalusi helikvaliteedi parandamiseks ning lepime kokku edasiste tööde mahu ja maksumuse. Tööde tulemuse anname üle ja originaalhelikandjad tagastame kas käest kätte või posti teel. Tasuda saab arve alusel maksekorraldusega või kohtumisel sularahas. Hind Maksumuse
arvutamise aluseks on töö teostamiseks kulunud aeg (15 €/h), lisanduda võib materjalikulu (plaadikarbid ja -toorikud jms). Kontakt e-post:
audioabi@audioabi.ee Viiteid Kurmo
Konsa. Audiovisuaalsete dokumentide säilitamine. Tartu 2005.
(pdf) (Avaldatud autori loal)
|
Mugavuse tagamiseks ja toimivuse parandamiseks see veebileht küpsiseid ei kasuta. Parema teeninduse huvides ei salvestata ka kõnesid!